Crisismanagement

Wanneer is iets een crisis?

Een crisis mag wel worden omschreven als “het moment van de waarheid”.
Het is enerzijds een uitdaging met een potentieel grote invloed op de toekomst. Anderzijds is het een kans om te laten zien waar de organisatie toe in staat is.
Wilt u uw (corporate) crisisteam echt uitdagend trainen en oefenen?
Met onze hulp traint u realistisch op cyber-, reputatie-, continuïteit-, security-, pandemie- of veiligheidsscenario’s.

Een proces

Ondanks allerlei preventieve maatregelen worden organisaties regelmatig geconfronteerd met plotselinge, ongewenste en ingrijpende gebeurtenissen die kunnen ontaarden in een crisis. Het opstellen van stapels draaiboeken, die in detail beschrijven hoe iedere potentiële crisissituatie onder controle te brengen, blijkt in de praktijk een heilloze weg.

DutchRisk vindt dat crisisvoorbereiding procesmatig – op basis van risico’s en business impact – benaderd moet worden. Dit doen wij door (corporate) crisismanagementteams te trainen op:
Besluitvormingsproces
Communicatie
Gedrag in het team

Daarnaast helpt DutchRisk u met het schrijven van crisisplannen en -scenario’s. Kort-en-krachtig zodat ze het crisisteam richting geven in onzekere tijden, en hen niet opzadelen met lijvige boekwerken.

Een structurele en systematische inventarisatie en analyse van de voor uw organisatie relevante potentiële crisisveroorzakers (DutchRisk spreekt graag over een ‘top-10 van crisisscenario’s’) is een goed uitgangspunt voor de voorbereiding op een crisis.

Onze unieke aanpak

Onze aanpak (crisisoefening, training of crisisplannen) maakt crisismanagementteams interactief bewust van belangrijke valkuilen zoals:

Crisismanagement voor u

Vul ons contactformulier in voor meer informatie